1. ARAÇ MODELLERİ
  2. UX-300e
  3. LEXUS UX 300e %40 GENİŞLETİLMİŞ MENZİL İLE GELİŞTİRİLDİ
Ne aramıştınız?
LEXUS'U KEŞFEDİN

LEXUS UX 300e %40 GENİŞLETİLMİŞ MENZİL İLE GELİYOR

LEXUS UX 300e %40 GENİŞLETİLMİŞ MENZİL İLE GELİŞTİRİLDİ

Değişiklikler Lexus'un tamamen elektrikli kompakt crossover'ının cazibesini artırıyor.

  • Yeni batarya, menzili %40'tan fazla artırarak 450 km'ye çıkarıyor.
  • Daha fazla işlevselliğe ve daha büyük ekranlara sahip yeni multimedya sistemi
  • Gövde ve şaside yapılan iyileştirmeler sürüş deneyimini geliştirdi.
  • Lexus Safety System + daha fazla güvenlik özelliği sunuyor
  • Döşeme ve dış renklerde daha fazla seçenek

 

Lexus, iki yıl önce Lexus'un ilk tamamen elektrikli modeli olarak piyasaya sürülen kompakt lüks crossover UX 300e için bir dizi yükseltme paketi sundu.

En önemli gelişme olarak, yeni bir batarya sistemi, sürüş menzilini %40'tan fazla artırarak 450 km'ye çıkarıyor. Aynı zamanda, gövde ve şaside yapılan ayrıntılı değişiklikler Lexus UX'in ayırt edici özellikleri olan üstün sürüş deneyimini ve rafineliği geliştirmiştir. UX 300e ayrıca premium otomobil alıcıları için en önemli önceliklerden biri olan yeni ve geliştirilmiş bir multimedya sistemine; daha kapsamlı bir gelişmiş güvenlik sistemine sahip ve artık daha geniş bir döşeme detayı ve ek dış renk seçenekleriyle sunuluyor.

Lexus electrified stratejisi altında piyasaya sürülen ilk üretim modeli olan UX 300e, 2020'deki lansmanından bu yana dünya çapında 10.000'den fazla alıcıyı cezbetti ve bu satışların neredeyse yarısı Avrupa'da gerçekleşti. Yeni batarya, menzili uzatıyor; sürüş deneyimi rafine ediliyor. Lexus, batarya kapasitesini 54,3 kWh'den 72,8 kWh'ye çıkararak UX 300e'nin sürüş menzilini önceki 315 km'nin ötesine önemli ölçüde genişletmiştir. Maksimum güç çıkışı 150 KW (204 PS), maksimum tork 300 Nm'dir. 17 inç jantlara sahip modeller artık WLTP kombine menzili 450 km'ye (seçeneklere bağlı olarak); 18 inç jantlara sahip modeller ise 440 km kombine menzile (yine seçeneklere bağlı olarak) ulaşıyor.

Sürüş deneyimini geliştirmek için bir dizi detay değişikliği yapılmıştır. Elektrikli direksiyon ve amortisörlerde yapılan ince ayarlar sürüş dinamiklerini keskinleştirirken, ilave punta kaynaklarıyla gövde rijitliği de artırılmıştır. Bu değişiklikler, aracın alçak ağırlık merkezi ve batarya paketinin zeminin altına yerleştirilmesiyle vurgulanan özellikler olan UX'in oturmuş hissini ve tepkiselliğini daha da geliştiriyor. Ayrıca, daha da sessiz bir kabin için yalıtım daha da optimize edilmiştir.

Yeni ve geliştirilmiş multimedya sistemi

UX artık kullanımı daha kolay bir multimedya sistemine sahip. Sistemin kontrolleri daha sezgisel, komut yanıtları daha hızlı, işlevselliği daha arttırılmış bir multimedya sistemine sahip. Ekran artık daha kolay etkileşim için sürücüye 143 mm daha yakın konumlandırılmıştır. Ve daha önce 7 veya 10 inç büyüklüğünde olan ekranlar (donanım sınıfına göre), şimdi daha keskin grafiklerle 8 inç veya yüksek çözünürlüklü 12,3 inç boyutlarında sunulmaktadır.

Multimedya sisteminin ses tanıma özelliği artık sesli komutlar vermek için ""Hey Lexus"" araç içi asistanını da içeriyor. ""Hey Lexus"", kontrolleri çalıştırmak (bunu yaparken ses sistemini sessize almaya gerek kalmadan), klima kontrollerini çalıştırmak ve telefon aramalarına bağlanmak için kullanılabilir. Akıllı telefon entegrasyonu Apple CarPlay üzerinden kablosuz olarak veya kablolu bir bağlantıyla Android Auto üzerinden yapılabilir.

Orta konsolda daha önce multimedya dokunmatik yüzeyi tarafından işgal edilen alan artık ısıtmalı ön koltuklar için kontrollere  ev sahipliği yapıyor. Konsolda ayrıca yüksek çözünürlüklü ses kaynaklarının çalınması için bir USB A portu, cihaz şarjı için iki USB Güç Çıkışı (Type-C) portu ve büyük bir akıllı telefonu alabilen aydınlatmalı bir Kablosuz Şarj Ünitesi bulunuyor.

İç ve dış değişiklikler

UX'in içinde, kumaş ve hakiki deri döşeme seçeneklerinin her ikisi de artık yeni bir topaz kahverengi renk seçeneğiyle sunuluyor. Delikli deri döşeme için geleneksel Japon sepet örgüsünden esinlenen yeni bir Kagome plise efekti var. Japon mirası aynı zamanda gösterge panelinin geleneksel evlerdeki sürgülü kapılarda görülen Washi kağıt damarı görünümüne sahip yüzey dokusuna da ilham vermiştir.

Yeni UX ile birlikte yeni bir dış renk seçeneği de sunuluyor. Bu renk, kontrast vurgular ve gölgelerle karakterize edilen güzel bir metalik dokuya sahip parlak bir gümüş boya olan Sonik Platinyum'dur.

Lexus Safety Sense + ile ek özellikler

UX'in Lexus Safety System + sistemine de yeni özellikler eklenerek geliştirmeler yapılmıştır. Kavşak Dönüş Asistanı, sürücünün kavşaklarda trafikte daha güvenli sola ve sağa dönüşler yapmasına yardımcı olur. Şerit Takip Asistanı, etkinleştirildiğinde aracın istemeden şeridinden çıkmasını önlemeye yardımcı olmak için direksiyona otomatik olarak güç uygulayarak tekrar şeride sokmak için yardımcı olur. Dinamik Radarlı Hız Sabitleme Sistemi artık aracın hızını viraj yarıçapına göre otomatik olarak ayarlayan Kavşak Dönüş Asistanı özelliğine sahiptir. 

  • UX300e Teknik Özellikleri

    Seyir menzili

    441 (1) / 444 (2)

    Enerji tüketimi

    16,9 (1) / 16,8 kWh/100 km (2)

    Akü kapasitesi

    72,8 kWh

    Hızlı Şarj Standardı

    CHAdeMO

    Maksimum sistem gücü (kW[ps])

    150 [204]

    Maksimum tork (Nm[Kgf-m])

    300 [30.5]