
TANITIM
KÜRESEL UYUMLU BİNEK ARAÇLAR TEST PROSEDÜRÜ (WLTP)
Yakıt ekonomisi ve emisyonlar için yeni bir test
1980'li yıllardan bu yana, Avrupa yeni araç emisyon ve yakıt ekonomisi testleri NEDC (New European Driving Cylce) sistemi kullanılarak yapıldı. 1 Eylül 2017'den itibaren ise hem tüketicilere hem de araç üreticilerine araçların performansın daha gerçekçi şekilde anlayabilmeleri için yeni bir yöntem tanıtıldı: Küresel Uyumlu Binek Araçlar Test Prosedürü (WLTP)

NEDC'DEN WLTP'YE: NELER DEĞİŞİYOR?
Araç teknolojisi ve sürüş koşullarındaki değişimler ile birlikte yaklaşık 40 yaşında olan NEDC sürüş döngüsü testi de değişiyor. Tüketicilere araçlarının yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini hesaplamada ve karşılaştırmada daha sağlıklı bir yol sunabilmek için WLTP testi daha gerçekçi koşullarda gerçekleştirilir. Böylece laboratuvarda yapılan tesler aracın yoldaki performansını daha iyi yansıtır.
WLTP TESTLERİNDEN NE BEKLENMELİ?
Test Döngüsü
Gerçek sürüş koşullarını daha iyi temsil eden dinamik testler
Döngü Zamanı
Test 30 dakika sürer, önceki yöntemlere göre 10 dakika daha fazla
Sürüş evreleri
Daha dinamik evreler: %52 şehiriçi, %48 şehir dışı
Döngü Mesafesi
23,25 kilometre uzunluğunda, önceki yöntemlerin yaklaşık 2 katı
Ortalama & En Yüksek Hızlar
Ortalama hız 46,5 km/sa (12,5 km/sa artış), en yüksek hız ise 131 km/sa.
İsteğe bağlı ekipmanlar
İsteğe bağlı araç ekipmanları (CO₂ ve tüketim değerlerini etkileyen) test esnasında göz önünde bulundurulur.
Vites Değişiklikleri
Her aracın sabit değil, kendine özgü vites değiştirme noktaları vardır.
Test Sıcaklıkları
Ölçümler 20-30⁰C yerine 23⁰C'de alınır (CO₂ değerleri için ise 14⁰C sıcaklığı kullanılır)
DAHA ŞEFFAF SONUÇLAR
Eylül 2017 ve Eylül 2018 arasında tüm yeni araçlar WLTP test sürecinden geçmek zorundadır (hafif ticari araçlar 1 sene sonra bu teste tabi tutulacaktır). Lexus'un WLTP testine tabi tutulan ilk aracı 2017'nin son çeyreğinde RC F olmuştur.
Lexus olarak WLTP değişimini müşterilerimize yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini daha iyi değerlendirmelerini sağlayacağı için hevesle karşılıyoruz. Temiz sürüş alanında bir lider olarak, çevreye daha saygılı araçlar üretmek, sera gazı etkisini azaltan hibrit benzeri teknolojiler üretmek ve daha düşük karbon salınımı gerçekleştiren bir toplum yaratmak adına yıllarımızı harcadık.
-
-
"HİBRİT TEKNOLOJİSİ GÜÇ AKTARIM SİSTEMLERİ PROGRAMIMIZIN TEMELİNİ OLUŞTURUYOR VE 2010 YILI VERİLERİNE GÖRE 2050 YILINA KADAR KARBON EMİSYONLARIMIZI %90 ORANINDA AZALTMAMIZA YARDIMCI OLACAK."
Dr. Johan Van Zyl, President and CEO of Toyota Motor Europe

GÜNDELİK TESTLER, DAHA GERÇEKÇİ SONUÇLAR
WLTP testleri sayesinde laboratuvarda gerçekleşen testlerin günlük yaşamda karşılaşılan durumları daha iyi yansıtması amaçlanmaktadır. Böylelikle yeni araçlarda belirtilen yakıt tüketimleri ve emisyon değerleri günlük hayatta elde edeceğiniz değerlere oldukça yakın olacaktır.
SORULARINIZ DEVAM MI EDİYOR?
-
Aracımın gerçek hayattaki yakıt tüketimi değişecek mi?
Hayır, aracınızın gerçek hayattaki tüketimi aynı kalacak ancak aracınızın geçeceği test koşulları zorlaşacağından resmi CO₂ emisyonları ve yakıt tüketim değerlerinin artacağını söyleyebiliriz. Bu değerler büyük ihtimalle gerçekte gördüğünüz değerlere daha yakın olacaktır.
-
WLTP yakıt tüketimleri ve CO₂ değerleri beklediğimi yansıtacak mı?
Tıpkı NEDC gibi, WLTP de bir laboratuvar testi. Sürüş stilleri ve koşullarındaki değişiklikler nedeniyle, resmi değerler ile sürücünün elde ettiği değerlerin farklı olması mümkün.
-
Aracımın NEDC değerleri neden bir anda yükseldi?
Geçici bir süre için (2020'nin sonuna kadar), NEDC değerleri WLTP değerlerine paralel olarak bulunacak. NEDC testi artık uygulanamayacağı için, yönetmeliklere göre WLTP CO₂ değerleri NEDC değerlerine bir denklem yardımıyla çevirilecek. Bu işlem Avrupa Komisyonu tarafından geliştirilen bir simülasyon aracılığıyla ya da fiziksel olarak aracın tekrar test edilmesi ile gerçekleştirilecek. Bu süreç de aracınızın daha yüksek NEDC CO₂ değerlerine sahip olmasına neden olabilir (WLTP testine göre)
-
WLTP testi havayı kirleten başka maddeler için de kullanılacak mı?
Evet, WLTP karbonmonoksit (CO), hidrokarbonlar (HC), nitrojenoksitler ve partiküller (PM/PN) gibi havayı kirleten diğer maddelerin ölçülmesi için de kullanılacak.
-
Hafif ticari araçların değerleri ne zaman değişecek?
WLTP sertifikasyon sistemi tüm hafif ticari araçlar için (Kategori N1 (ii), N1 (iii) ve N2) binek araçlardan 1 sene sonra, yani 1 Eylül 2019'da zorunlu hale gelecek.