1. LEXUS'U KEŞFET
  2. Lexus otomobilleri hakkinda hersey
  3. Hidrolik direksiyon nedir hidrolik direksiyon sistemi ne ise yarar
Ne aramıştınız?
LEXUS'U KEŞFEDİN

HİDROLİK DİREKSİYON NEDİR VE NE İŞE YARAR ?

Hidrolik direksiyonlar otomobillerin yardımcı sistemleri olarak bilinir, ancak birçok araç sürücüsü için hidrolik direksiyon nedir sorusunun karşılığı, yumuşak manevralar ve keyifli bir sürüş deneyimiyle eşdeğerdir. Sürücülerin seyir halinde daha güvenli biçimde manevra almalarını sağlayan hidrolik direksiyonlar, aynı zamanda dar alanlara park etme konusunda da en önemli yardımcıları arasında sayılır. Peki standardı yüksek her sürücünün vazgeçilmez yol arkadaşı hidrolik direksiyon nasıl çalışır?

Hidrolik direksiyon nedir?

Hidrolik direksiyon, geçmişi 50 yıl öncesine dayanan, aslında otomotiv sektörü için yeni sayılabilecek bir teknolojidir. Hidrolik sıvısı yardımıyla çalışan direksiyonlar, hidrolik direksiyon olarak tanımlanır. İlk kullanılmaya başlandığında yalnızca lüks araçlarda bulunan, zaman içinde tüm otomobiller için olmazsa olmaz bir donanım haline gelen bu sistem, bugün sürücülerin en sevdiği konfor sağlayıcılardan biri. HDS olarak kısaltılan mekanizma, aracın manevra kabiliyetini, sürüş ve seyahat konforunu en çok etkileyen donanımlardan biridir.

 

Hidrolik direksiyon ne işe yarar?

Hidrolik direksiyon ne işe yarar, sorusuna yalnızca “aracın rahat biçimde manevra yapmasına yardımcı olur,” yanıtını vermek bu sistemin sağladığı avantajlar düşünüldüğünde yetersiz kalabilir. Mükemmel bir sürüş zevki hedefleyenler için muazzam bir kolaylık anlamına gelen bu sistemin başlıca yararları şunlardır:

  • Sürücüye direksiyon çevirmek için minimum enerji harcatır.
  • Manevra sırasında daha az direksiyon hareketiyle daha fazla dönme açısı sağlar.
  • Araçta olası bir lastik patlaması sırasında direksiyonun kontrol kaybını engeller.
  • Dar ve zorlu park alanlarına daha rahat park etme imkanı sağlar.
  • Sürüş esnasında önlenmemesi halinde direksiyon simidine aktarılacak darbeleri engeller.

 

Hidrolik direksiyon, sağladığı tüm bu avantajlar ile sürücünün hem güvenliğine hem de araç kullanım keyfine oldukça büyük bir katkı sağlar. Aynı zamanda yumuşak manevralar ve sarsılma seviyesindeki düşüş, araçta bulunan yolcular için de maksimum konfor yaratır.

 

Hidrolik Direksiyon Nasıl Çalışır?

Hidrolik direksiyonun nasıl çalıştığını anlamak için temel parçalar hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Bu direksiyonlar, hidrolik pompası, direksiyon hidrolik haznesi, basınç ve dönüş hortumları, yön kontrol valfi gibi temel parçalardan ve yardımcı elemanlardan oluşur. Hidrolik pompası, genellikle hareket gücünü motordan alan, hidrolik direksiyon sisteminin ihtiyaç duyduğu yüksek yağ basıncını sağlayan parçadır. Sistemin temel görevi, hareket enerjisini hidrolik enerjiye dönüştürmektir.

Direksiyon hidrolik haznesi ise hidrolik yağın barındırıldığı ana haznedir. Sistem içinde yer alan yağın dolaşımı ilk olarak bu noktadan sağlanır. Hidrolik yağı bu haznenin içine doldurulur. Hidrolik yağının dolaşımını sağlayan, yüksek basınca dayanıklı olarak üretilmiş hortumlar, sistemde basınç ve dönüş hortumları olarak yer alır. Basınç hortumları hidroliğin kuvvetli biçimde sistem içinde dolaşımını, dönüş hortumları ise söz konusu basıncın sistem içinde devir daimini sağlar.

Doğrudan direksiyonla ve rot ile irtibatlı birleşik komuta sisteminin içinde bulunan yön kontrol valfi ise akışkan maddenin, hangi durumlarda nasıl bir yol izlemesi gerektiğini belirleyen valfler olarak bilinir. Bu parçalar, direksiyon komutuyla akış yönünü değiştirme ve istendiği zaman akış yolunu açıp kapatma görevi üstlenir. Aynı zamanda sistemin ana omurgasını oluşturur. Hidrolik direksiyon, sürücünün direksiyonu çevirmek için harcadığı eforu azaltmak için hidrolik basıncını kullanır. Hidrolik direksiyonun içinde yer alan basınç, direksiyon kutusu içinde yer alan çift yönlü piston vasıtasıyla, itme kuvvetine dönüşür. Böylelikle direksiyonun dönüşü esnasında ilave bir kuvvet sağlanmış olur. Bu kuvvet sayesinde direksiyon simidini çok daha yumuşak biçimde kullanabilirsiniz. Tekerleklere etkide bulunan yönlendirme kuvvetinin artmasından dolayı da seyir halindeyken manevra yapmak için küçük bir hareket yeterli olacaktır.