Skip to Main Content (Press Enter)
Ne aramıştınız?
LEXUS HABERLERİ

"KEŞFET": LEXUS MARKASI İÇİN YENİ BİR YÖN

Premium otomobil üreticisi Lexus, markanın yeni yönünü açıkladı. 2025 Japonya Mobilite Fuarı'nın açılışında duyurulan bu marka dönüşümü, Lexus'u otomotiv dünyasının ötesine taşıyarak “Keşfet” temel ilkesi ile yeni ürünleri, hizmetleri, deneyimleri ve yaşam tarzlarını bir araya getirecek.

Lexus, Japonya Mobilite Fuarı’nda yeni marka vizyonunu “Dıscover-Keşfet” teması altında açıkladı

  • Toyota Grubu markalarının yeniden konumlandırılması, Lexus’a öncü olma ve “kimseyi taklit etmeme” özgürlüğü kazandırıyor.
  • Lexus, altı tekerlekli, şoförlü kullanım için tasarlanmış ve “kişisel bir sığınak” olarak kurgulanan Lexus LS Concept’i dünyada ilk kez tanıttı. LS ismi artık Luxury Space (Lüks Alan) anlamına geliyor.
  • Ayrıca coupe’den otonom tek kişilik araca kadar uzanan farklı tarzlarda LS’ten ilham alan konseptler de ilk kez tanıtıldı.
  • Lexus, insanların kendi yaşamlarını nasıl şekillendirebileceğine yardımcı olmanın yollarını araştırıyor; mobilite ile bağımsız ve lüks bir yaşam için yeni olanakları keşfediyor.

Keşfet: Yeni Lexus marka dönüşümünün temel ilkesi

Premium otomobil üreticisi Lexus, markanın yeni yönünü açıkladı. 2025 Japonya Mobilite Fuarı'nın açılışında duyurulan bu marka dönüşümü, Lexus'u otomotiv dünyasının ötesine taşıyarak “Keşfet” temel ilkesi ile yeni ürünleri, hizmetleri, deneyimleri ve yaşam tarzlarını bir araya getirecek.

Lexus, “Kimseyi taklit etmeme” taahhüdüyle, öncü olmayı sürdürüyor ve dünya çapındaki müşterilerini yeni değerler keşfetmeye davet ediyor. Bu değişim özgürlüğü, Toyota Grubu markalarının yeniden konumlandırılmasıyla birlikte geliyor.

Toyota Motor Corporation Marka Direktörü Simon Humphries, Japonya Mobilite Fuarı’ndaki açılış konuşmasında şunları söyledi: Lexus artık ana akım lüks segmentteki vaadini güçlendirme özgürlüğüne sahip. Bu vaat ‘keşfetmektir’: Bağımsız ve özgüvenli düşünmek, cesur ve yenilikçi olmak ve pazarın merkezinde lüksün tanımını Lexus müşterileri, her şeyi kendi şartlarına göre tanımlamak ve zamanlarını maksimum verimlilikle düzenlemek için alan ve özgürlüğe sahip olmak isterler. Dahası, bu fikri gerçekleştirmek için mevcut durumu sorgulamaya da hazırdırlar."

Lexus markası 1989 yılında kurulduğundan bu yana, ürünlerini yaşam tarzı deneyimleriyle birleştirdi. Her zaman benzersiz “Lexus” kimliğini korurken her alana uyum sağlayabileceğini de kanıtladı.

Lüks segmentte tercihler önemli ölçüde değişti. Artık birçok kişi, yeni deneyimler sunan ve kişisel yaşam tarzlarını daha yakından yansıtan farklı araç türlerine yöneliyor.

Lüks Bir Kişisel Alan: Yeni Lexus LS Concept

Bu radikal değişim, tanıtılan yeni Lexus LS Concept ile somutlaşıyor. Lexus LS’in amiral gemisi sedan geleneğini bozarak geliştirilen bu konsept, altı tekerlekli, şoförlü kullanım için tasarlanmış ve “kişisel bir sığınak” sunan devrim niteliğinde bir vizyonu temsil ediyor. Yeni LS’teki “S” artık “Sedan” değil, “Space” yani “Alan” anlamına geliyor. Kullanıcılara özgürlük ile mahremiyet gibi paha biçilemez ve arzulanan değerler için en ideal alanı sunuyor.

Toyota Motor Corporation Marka Direktörü Simon Humphries, bu konsept için şunları söyledi: “Bu sadece bir otomobil değil; kendi alanınızı keşfetmeye davet eden bir araç. Otomotiv dünyasındaki lüksün kurallarını yıkmanıza ve size en uygun olanı seçmenize izin veren, daha geniş bir lüks yaşam tarzına açılan bir kapı.”

Altı tekerlekli bu konsept, iç mekanda maksimum yaşam alanı sağlamak ve ikinci ile üçüncü sırada oturan yolcuların aynı anda rahat bir şekilde giriş-çıkış yapmasına imkan tanıyan geniş kapı yapısıyla tasarlandı.

Lexus, global olarak insanların tek tip otomobil tercih etmediği fikriyle yeni konseptler geliştirdi. Tek bir amiral gemisi geleneği yerine marka, bir dizi modelle bunu karşılamayı planlıyor. Bu anlayışla birlikte Japonya Mobilite Fuarı’nda LS Concept'inden ilham alan bir dizi konsept de sergilendi.

LS Coupe Concept – Lüksün Zıtlıklarla Uyumunu Keşfedin: LS Coupe Concept, bir modelde her şeyin en iyisini isteyen müşteriler için tasarlandı. Bu konsept, LS’in sunduğu konforu, gerçek bir sürücü otomobilinin karakteriyle uyum içerisinde birleştiriyor. Zarif tarzı, dinamik çizgilerle harmanlıyor. Akıcı ve sportif dış tasarım, her yolcunun kendine özgü, bireysel bir deneyim yaşayabildiği ferah bir kabinle kontrast oluşturuyor.

LS Micro Concept – Lüksün Özünü Keşfedin: Lexus’un tanıttığı bu otonom ve tek kişilik araç, şehirde sürüşün daha kısıtlı hale geleceği alanları ve zamanı öngörüyor. Diğer araçların erişemediği bölgelere ulaşım sağlayarak, kullanıcısına kesintisiz lüks bir deneyim sunuyor.

LS Sport Concept – Lüksün Derinliğini Keşfedin: Bu yıl Kaliforniya’daki Pebble Beach’te ön gösterimi yapılan LS Sport Concept, duyguları harekete geçiren, sürücüyü içine alan bir kokpit tasarımına sahip gelecek nesil bir spor otomobil olmasıyla öne çıkıyor. Gerçek bir sürüş deneyimini beş duyuya hitap edecek biçimde yeniden tanımlıyor.

 

Özgürlüğü, bağımsızlığı ve daha fazlasını keşfedin

Lexus, mobilite özgürlüğünü otomobilin ötesine taşımanın yollarını da araştırıyor. Japonya Mobilite Fuarı’nda lanse edilen Lexus Catamaran, sürdürülebilir enerji kaynaklarını kullanan ve yapay zeka destekli otomatik pilot sistemiyle yönlendirilen bir okyanus gemisi olarak tanıtıldı.

Lexus’un lüks ekosisteminde Toyota Motor Corporation iş birliğiyle Joby Aviation tarafından geliştirilen, otonom bir eVTOL (dikey kalkış ve iniş yapabilen elektrikli hava aracı) prototipi de gösterildi.

Lexus Home mimari konseptinde, insanların bağımsız ve lüks bir şebekeden bağımsız yaşamı keşfetme potansiyeli sergileniyor. Binanın tasarımı, sakinlerin elektrikli araçlarına ve bu araçların evin elektrik ihtiyacını karşılamak için güneş enerjisiyle şarj edilen bataryalarına odaklanıyor. Daha geniş bir topluluğa hizmet veren bir yaklaşımın yansıması olan Lexus Hub ise, geleceğe dönük sosyal paylaşım alanı olarak tanımlanıyor. Mağazalardan eğlence ve yeme-içme alanlarına kadar birçok hizmeti bir araya getiren bu merkez, kara, deniz ve hava ulaşım modlarını birbirine bağlayarak bütünsel bir yaşam deneyimi sunmayı hedefliyor.

Bu konseptler, Lexus müşterilerinin yalnızca otomobillerinde değil, yaşamın her alanında kendi alanlarını ve özgürlüklerini tanımlama isteğinden ilham alıyor. Marka, iş ve kişisel yaşam arasında kesintisiz bir bağ kurarak 360 derecelik mobilite deneyimi yaratmayı amaçlıyor.

Simon Humphries sözlerini şöyle tamamladı: “Müşterilerimiz kendi markalarını temsil ediyor. Onlarla aynı gözle bakmaktan gurur duyuyoruz. Onların dünyayı yeni bir bakış açısıyla görmelerine, sınırsız yeni ufuklar keşfetmelerine, ancak yine de kendilerini evlerinde hissetmelerine yardımcı olmak istiyoruz.