Skip to Main Content (Press Enter)
Ne aramıştınız?
LEXUS'U KEŞFEDİN

2025 MILANO TASARIM HAFTASI

Lexus’un “Black Butterfly” yeni nesil kokpitinden ilham alan yeni çalışmaların sunumu.

LEXUS ENSTALASYONLARI MILANO TASARIM HAFTASI'NDA İNSAN ODAKLI TEKNOLOJİYİ KEŞFEDİYOR

 

  • Kreatif ajans SIX ve tasarım stüdyosu STUDEO iş birliğiyle oluşturulan "A-Un" enstalasyonu
  • Lexus Tasarım Ödülleri'nin miras projesi olarak geliştirilen ve Bascule Inc., Northeastern Üniversitesi ve Lexus'un şirket içi tasarım ekibinden gelecek vaat eden yaratıcıların eserlerinden oluşan bir koleksiyon olan "Discover Together"
  • Lexus Tasarım Ödülleri - 'Discover Together' - bu yaz yeniden lanse edilecek ve 2026 Milan Design Week'te sergilenecek
  • Lexus sergisi 8-13 Nisan tarihleri arasında Milan Design Week 2025'te halka açık olarak sergilendi

Lexus, uluslararası tasarım için dünyanın en büyük vitrin etkinliği olan 2025 Milano Tasarım Haftası'nda yeni enstalasyonlardan oluşan bir koleksiyonu tanıttı. Superstudio Piu'nun Daylight Space alanındaki sergisinde, Japon kreatifler SIX ve STUDEO ile iş birliği içinde oluşturulan etkileyici bir enstalasyon olan "A-Un" ve Lexus Design Award'dan miras kalan bir projede yeni nesil tasarımcılar tarafından üretilen interaktif bir koleksiyon olan "Discover Together" yer alıyor. Sergi, Milano'nun yaratıcı bölgesi Tortona'daki Superstudio Più'de 8-13 Nisan tarihleri arasında halka açık olarak gerçekleştirildi.

Lexus Marka Şefi Simon Humphries ise bu özel etkinlik hakkında şunları söyledi: "Markamızın kuruluşundan bu yana Lexus, lüks otomotiv dünyasının geleneklerine sürekli meydan okuyarak, beklentileri karşılamak yerine onları aşan benzersiz ve olağanüstü deneyimler yaratmak için mobilitenin sınırlarını zorladı. Bugün, teknoloji ilerledikçe ve hareket halinde geçirdiğimiz zamanı algılama şeklimizi dönüştürdükçe, kendimizi bu değişimlerin nasıl derin yeni katılım ve etkileşim biçimlerine yol açabileceği üzerine düşünürken buluyoruz."

"Milano Tasarım Haftası'nda, teknoloji ve insanlığın bu yakınlaşmasını ifade etmeye, kesiştikleri anları ve zamanın yeniden tasarlanmasının yeni deneyimler için nasıl bir katalizör olabileceğini keşfetmeye çalışıyoruz. Ayrıca, 'Discover Together' aracılığıyla, bireyler ile toplum arasındaki etkileşimi Black Butterfly merceğinden keşfederek yeni perspektifler sunan üç vizyoner yaratıcı birimle iş birliği yaptık."

Yeni enstalasyonları, Lexus'un LF-ZC konsept otomobilinin kokpitinde yer alan çift arayüzlü bir kontrol cihazına verilen isim olan "Black Butterfly"dan ilham aldı. Her biri gelecekteki teknolojilerin insan, makine ve mobiliteyi nasıl birbirine yakınlaştıracağını araştırıyor.

Serginin resmi açılışı Toyota Motor Avrupa Lexus ve Değer Zinciri Başkan Yardımcısı Pascal Ruch tarafından yapıldı. Ruch, Lexus Uluslararası Başkanı Takashi Watanabe ve Lexus Tasarım Bölümü Genel Müdürü Koichi Suga'nın da aralarında bulunduğu konuşmacıları tanıttı. SIX'ten Takeshi Nozoe, STUDEO'dan Tatsuki Ikezawa ve Bascule Inc., Northeastern Üniversitesi ve Lexus'un şirket içi tasarımcılarından temsilcilerle birlikte, çığır açan kurulumlar ve mobilite ile tasarımın geleceği hakkında bilgi verdiler.

A-UN ENSTALASYONU

Lexus, 2005 yılında Milan Design Week'de ilk kez boy göstermesinden bu yana geçen yirmi yıl boyunca Philippe Nigro, Neri Oxman, Sou Fujimoto ve Rhizomatiks gibi dünyaca ünlü sanatçı ve tasarımcılarla iş birliği yaparak markanın vizyon ve değerlerini somutlaştıran sürükleyici deneyimler yarattı.

Bu yıl Tokyo merkezli yaratıcı ajans SIX ve tasarım stüdyosu STUDEO ile bir araya gelerek, iki bedenin veya varlığın içgüdüsel olarak hareketlerini ve duygularını senkronize ettiği geleneksel bir kavram olan Japon A-Un no Kokyū (uyumlu nefes) kavramından esinlenen bir enstalasyon olan "A-Un "u sundu. Black Butterfly motifini insanları ve toplumu birbirine bağlayan bir pencere olarak kullanan Lexus, mobilitenin geleceğine yönelik vizyonunu sürükleyici bir alanda hayata geçiriyor. Mekanın içinde aniden üç metre yüksekliğinde, 10 metre genişliğinde ve dört metre derinliğinde Black Butterfly şeklinde devasa bir ekran beliriyor. Lexus'un geleneksel malzeme ve işçiliği onurlandırma taahhüdünün bir kanıtı olan eser, yaklaşık 35 kilometrelik bambu lifinden yapılan dokuma iplikler kullanılarak üç ay boyunca titizlikle elle işlendi.

Yapı, ziyaretçiler yaklaştıkça canlanıyor ve benzersiz, sürükleyici bir deneyim yaratmak için kalp atışlarına yanıt veriyor. Kalp atışları doğadan örneklenen dalgalanmalarla senkronize olurken, Black Butterfly bir keşif aracına dönüşüyor. O anda ziyaretçiler insanlar, toplum ve dünya arasındaki kesintisiz bağlantıya tanık oluyorlar. "A-Un" felsefesiyle şekillenen bir deneyim.

Lexus'un gelecekteki mobilite vizyonu, sadece insan komutlarına yanıt veren bir otomobilin ötesine geçerek insan niyetlerini öngörüyor. Black Butterfly sayesinde insanlar ve araçlar birlikte sürekli öğrenme ve evrim yolculuğuna çıkarak yeni olasılıklar ve türünün tek örneği anlar keşfediyor. Araçlar insanlarla doğrudan bağlantı kurarak yeni bir hareket deneyimi yaratacak.

DISCOVER TOGETHER ENSTALASYONU

Bu yılki sergi, kreatif potansiyelin sınırlarını zorlayan yeni nesil sanatçıları keşfeden, besleyen ve uzun süredir destekleyen Lexus Tasarım Ödülleri'nin mirası üzerine kuruldu. Üç vizyoner grup, teknolojiyle kişiselleştirilmiş deneyimlerin yeni boyutlarını keşfetmek için Black Butterfly'ı bir motif olarak kullandı. Bascule Inc., Northeastern Üniversitesi ve Lexus'un kurum içi tasarımcıları, Black Butterfly'ı farklı ve benzersiz bakış açılarıyla yeniden yorumlayan bir dizi interaktif enstalasyon sunuyor. Lexus ve yeni yetenekler arasındaki bu karşılaşma, ziyaretçilerin sergide ilk elden keşfetmeye davet edildiği "Experience Amazing "i ortaya çıkarıyor.

BASCULE INC (JAPONYA)

EARTHSPECTIVE

Bu çalışma, genişletilmiş bir dünya perspektifi kavramını araştırıyor. Başlığındaki "dünya" ve "perspektif" sözcüklerinin birleşimi, dünyamıza bakış açımızdaki bir değişimi temsil etmektedir. İnsanlar olarak gerçekliği kendi sınırlı bakış açılarımızdan algılarız. Ancak, bir adım geri çekilip Dünya'yı uzayın enginliğinden gözlemlediğimizde yeni bir bakış açısı kazanırız; yani Earthspective. Bu bakış açısına göre bizler gezegende sadece birer yolcuyuz. Söylediğiniz sözler, sürekli genişleyen evrene kazınarak geleceğe bırakılan izler haline gelir.

NORTHEASTERN ÜNİVERSİTESİ (ABD)

OUR ENERGY NEXUS

Bu enstalasyon, topluluğun ve kolektif eylemin gücünü görselleştirmek için gerçek zamanlı etkileşimi kullanarak hava kirliliğini azaltma temasını araştırıyor.

Ziyaretçiler, gerçek zamanlı kirlilik seviyeleri ve Milano'nun küresel hava kalitesi endeksi verileriyle etkileşime girerek, sıcaklıklarını sembolik bir enerji salınımı olarak Black Butterfly'a aktarıyor. Her katkı parlayan bir yıldıza dönüşüyor; hava temizlendikçe bu yıldızlar daha da parlıyor ve kişisel eylem ile çevresel değişim arasındaki bağlantıyı güçlendiriyor. Birlikte enerjimiz daha temiz, daha parlak bir geleceği şekillendirmek için birleşiyor.

LEXUS TASARIMCILARI (JAPONYA)

DISCOVER YOUR BUTTERFLY

Kelebek, dünya üzerinde bir etki yaratmak için bilinmeyen potansiyelinizin bir sembolüdür. Kelebek Etkisi'nden esinlenen bu enstalasyon, küçük eylemlerin dönüştürücü gücünü yakalıyor.

Her biri kendi hareketinde benzersiz olan sayısız kelebeğin bir araya gelerek dinamik ve gelişen bir gerçeklik yarattığı bir dünya tasavvur ediyor. Bilinmeyen potansiyelinizi açığa çıkarmanız için bir pencere olarak Black Butterfly ile ziyaretçiler kendi kelebeklerini serbest bırakıyor, kendilerinin yeni yönlerini keşfederken çevrelerindeki dünyayı etkiliyorlar. Her küçük çırpınış bir güzellik ve değişim dalgasına katkıda bulunarak en küçük eylemlerin bile geleceği güçlü hale getirebileceğini kanıtlıyor.

LEXUS TASARIM ÖDÜLLERİ

DISCOVER TOGETHER

Lexus, 2013 yılından bu yana, diyalog ve birlikte yaratma yoluyla yeni nesil yaratıcıları teşvik etmeye ve desteklemeye adanmış uluslararası bir yarışma olan Lexus Tasarım Ödülleri'ne ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Bu iş birliğini derinleştirmek ve gelişmekte olan tasarım yeteneklerine olan bağlılığını daha da ileriye taşımak için program "Lexus Tasarım Ödülleri - Discover Together" olarak güncelleniyor. Nisan 2026'da Milan Design Week'de gerçekleştirilmesi planlanan bir vitrin etkinliği ile bu yaz resmi olarak yeniden başlatılacak. Tasarım alanındaki bu heyecan verici yeni bölümle ilgili daha fazla ayrıntı için bizi takip etmeye devam edin.
SERGİ BİLGİLERİ

Tarihler

 Basın günü: 7 Nisan (Pazartesi); halk günleri: 8-13 Nisan (Pazar)

 Mekan

 Superstudio Più

 Adres

 Via Tortona, 27, 20144 – Milan, Italy

Sergiler  

Bascule Inc., Northeastern University ve Lexus Designer Team işbirliğiyle A-Un Installation / Discover Together sanat sergis

 Organizatör

 Lexus International

"A-UN" KREATİF PROFİLLERİ

SIX Inc.

TAKESHI Nozoe

Takeshi Nozoe, 2013 yılında yaratıcı şirket SIX Inc. şirketini kurdu. Kreatif direktör olarak Nozoe, Toyota GR ve Lexus gibi hem Japonya'daki hem de denizaşırı ülkelerdeki markalarla yeni iletişim biçimleri ve gerçek dünya deneyimleri yaratma görevini üstleniyor. Nozoe, 1.000 drone kullanarak uzamsal ifade; OK Go ile işbirliği içinde oluşturulan "Obsession for Smoothness" müzik videosu ve stratosferle gerçek zamanlı bir etkileşim olan Space Balloon Project gibi teknolojinin füzyonu yoluyla ifadenin sınırlarını genişleten bir dizi proje üzerinde çalıştı. Bugüne kadar Cannes Lions Altın Ödülü ve New York Festivali Altın Ödülleri de dahil olmak üzere 100'den fazla uluslararası yaratıcı ödül aldı. SIX'in orijinal ürünü olan COTODAMA Lyric hoparlör, dünya çapında 44 ülkede satılmakta ve ürün geliştirmedeki yenilikçiliğiyle büyük beğeni toplamaktadır.

https://sixinc.jp/

STUDEO

TATSUKI Ikezawa

Musashino Sanat Üniversitesi Tasarım Enformatiği Bölümü'nden mezun olan Ikezawa, 2020 yılında STUDEO adlı yaratıcı stüdyoyu kurdu. Marka stratejisine sanat yönetimi perspektifinden yaklaşan Ikezawa, uyumlu bir marka dünyası yaratmak için konsept geliştirme, ambalaj ve logo tasarımı dahil olmak üzere ürün tasarımı ve reklam, grafik ve mekan tasarımı gibi iletişim araçlarının planlamasını sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Ikezawa, 2018 yılında New York'ta BEYOND THE CRAFT adlı kişisel bir sergi düzenledi ve 2024 yılında Meksika Uluslararası Afiş Bienali'nde The Trio Asia Posters'a tasarımcı olarak katıldı.

Çalışmaları Tokyo ADC Ödülü, JAGDA Yeni Tasarımcı Ödülü, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, ONE SHOW ve New York ADC dahil olmak üzere çok sayıda ödüle layık görüldü. Tokyo Sanat Yönetmenleri Kulübü ve Japonya Grafik Tasarımcılar Derneği üyesidir.

“Dıscover Together” yaratıcı profilleri

Japonya

Bacsule Inc.

Bascule Inc. duygusal deneyimler yaratmak için çeşitli verilerde saklı gerçekliği ve hikayeleri ortaya çıkarmasıyla tanınan Tokyo merkezli yaratıcı bir ekiptir. DATA-TAINMENT adı verilen benzersiz yaklaşımlarına odaklanan ekip, reklam, etkinlik, spor, sanat, kentsel gelişim ve uzay da dahil olmak üzere çok çeşitli alanlarda faaliyet göstermekte ve herkesin katılabileceği yeni deneyimsel değerler yaratmayı amaçlamaktadır.

https://bascule.co.jp/

*Resimde görülen üyeler (soldan) Tomoyuki Iwabuchi, Masayoshi Boku, Sakiko Osawa

ABD

Northeastern UNIVERSITY

Northeastern Üniversitesi Tasarım Merkezi Başkanı Paolo Ciuccarelli'nin yönetiminde Chloe Prock, Jasmine Yiming Sun ve Elizabeth McCaffrey, veri görselleştirme, deneyim tasarımı ve yaratıcı pratiklerin geniş kesişim noktalarını araştıran tasarımcı ve araştırmacılardan oluşan bir ekip oluşturuyor. Sürükleyici medya, hesaplamalı veri görselleştirme, UI/UX tasarımı ve tasarım araştırmasını kapsayan uzmanlıklarıyla çalışmaları, ilgi çekici ve düşündürücü deneyimler yaratmak için gelişmekte olan teknolojiler, insan merkezli tasarım ve şiirsel hesaplama arasındaki boşlukları dolduruyor.

https://camd.northeastern.edu/center-for-design/

*Resimde görülen üyeler (soldan) Chloe Prock, Paolo Ciuccarelli, Jasmine Yiming Sun, Elizabeth McCaffrey

Japonya

Lexus Tasarımcı Ekibi

Toyota Motor Corporation Tasarım Ekibi üyeleri, Black Butterfly'ı yeniden yorumlayarak yeni ifadelere ve deneyimlere meydan okudu. Bir mentor olarak Takabatake, Konsept ve Vizyon Tasarımcısı olarak çalışmakta ve hem Lexus hem de Toyota markaları için deneyimler de dahil olmak üzere tüm ürünleri hedefleyen gelecek vizyonları ve konseptleri planlamaktadır. Tasarımcı Yuri Tamura kariyerine CMF tasarımcısı olarak başladı ve şimdi tüm türlerde mevcut konseptlere meydan okuyan yenilikçi tasarımları araştırıyor. İnsan duygularını ve deneyimlerini yeni perspektiflerden yakalamaya odaklanıyor ve birçok kişiye ilham vermeyi amaçlıyor.

*Resimde görülen üyeler (soldan) Moto Takabatake ve Yuri Tamura