1. ARAÇ MODELLERİ
  2. LC MY 23
  3. Lexus LC Coupé Amiral Gemisi için Benzersiz Havacılık Ortaklığı, Yeni Arka Kanada İlham Oldu.
Ne aramıştınız?

LC Coupé için Benzersiz Havacılık Ortaklığı

Lexus LC Coupé Amiral Gemisi için Benzersiz Havacılık Ortaklığı, Yeni Arka Kanada İlham Oldu

Lexus ve dünya şampiyonu hava yarışı pilotu Yoshihide "Yoshi" Muroya arasındaki uzun vadeli iş birliği, otomotiv ve havacılık yeniliklerinin değiş tokuş edilmesini sağlıyor. Bu benzersiz ortaklık, LC Coupé için Lexus Bespoke Build donanımında sunulan yeni bir karbon fiber arka kanadın ortaya çıkmasını sağladı.

2016'dan beri Lexus, Red Bull Air Race World Championship serisine 2017'de ilk Japon şampiyonu olan Yoshihide Muroya ile iş birliği yapıyor. Sektörler arası bu nadir ortaklıkta, Japon lüks otomobil üreticisi havacılık teknolojisinden yararlanırken, hava yarışı pilotu Lexus'un otomotiv atılımlarından yararlanıyor. Bu iş birliğinin somut sonuçlarından biri, 2022 LC Coupé için yeni bir havacılık esintili arka kanat oldu.

Temel amaç hava yarışlarını kazanmak olan Lexus ve Muroya, Lexus'un teknolojisi, zanaatkarlığı ve deneyimini kullanarak şampiyonluk kazanan uçaklar geliştirdi. Lexus tasarım ve mühendislik ekibi, aerodinamik, soğutma ve ergonomi gibi alanlarda uçuş teknolojilerini geliştirmeye yardımcı oldu.

İş birliği, Muroya'nın kokpiti için Lexus'un üst düzey teknolojilerini içeren bir kontrol kolu ve Lexus'tan alınan aerodinamik verilere dayanan uçak için yeni bir dönüş manevrası da dahil olmak üzere dikkate değer yeniliklerin ortaya çıkmasını sağladı. 

Yoshihide Muroya, "2017'de ilk Japon Red Bull Air Race şampiyonu olmam Lexus'un güçlü desteğiyle oldu ve iş birliğimiz gerçek anlamda karşılıklı fayda sağlamaya dayalı bir şekilde devam ediyor" dedi.

LEXUS LC İÇİN YENİ KARBON FİBER TAKVİYELİ ARKA KANAT

2022 itibariyle, LC Coupé Amiral Gemisi, Muroya ile birlikte geliştirilen yeni bir karbon fiber takviyeli arka kanata sahip oldu. Bu hafif, son derece sert ve şık kanat, aerodinamik performansı en üst düzeye çıkarır ve daha performanslı bir sürüş sağlar. Tasarım, jet uçaklarında kanat uçlarının oluşumundan ilham aldı.

Lexus Takumi usta pilotu Yoshiaki Ito, "Kanadın uç kısımları sürtünmeyi azaltarak yere basma kuvveti kullanmadan LC'nin yol tutuşunu ileri seviyeye taşıdı, bu da hiçbir şeyden ödün vermeyen, üst düzey performans sağladı" dedi.

AERODİNAMİK ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

Yoshihide Muroya ile zorlu test uçuşları sırasında, Lexus mühendisleri onun sürtünme azaltıcı kanat uçlarını ve hava akışını analiz etti. Lexus rüzgar tüneli testlerinde, mühendisler, otomobilin dinamiklerini, kanadı ters çevirerek ve kanat uçlarına eklemeler yaparak iyileştirebileceklerini keşfettiler.

KARBON FİBERDEN ÜRETİLDİ

Bilgisayar ve rüzgar tüneli testleri tamamlandıktan sonra, Lexus tasarımcıları, mühendisler ve Takumi zanaatkârları bir alüminyum prototip üretmek için işe koyuldular. Bu prototip, Yoshi'nin yarış uçağı kanatlarının tıpkı Lexus'un Bespoke Build donanımında sunulan yeni karbon fiber arka kanat gibi karbon fiber takviyeli plastik (CFRC) ile üretildi. Karbon fiber ve epoksi reçine ile laminatlı ve boşluklu bir çekirdeğe sahip olan kanat, otoklavda pişirildikten sonra, yüzeyi cilalanır ve yüzeyinden dokuma dokusu görülebilir duruma gelir. Uzun ve ince olan LC'nin yeni kanadı neredeyse 2 metre genişliğinde olmasına karşın çok daha dayanıklı ve bükülme direnci yüksek bir hale bürünmüş olur.

LEXUS BESPOKE BUILD İLE SUNULUYOR

Karbon fiber arka kanat, Lexus Bespoke Build donanımıyla* birlikte sunulur. Araç, LFA süper otomobilini üreten efsanevi Lexus Motomachi fabrikasında Lexus'un "Takumi" usta zanaatkârlarından oluşan bir ekip tarafından üretilir. Müşteriler, Lexus LC'nin özel özelliklerini ilk kez kişiselleştirebilir. Lexus Bespoke Build, orta konsolda yer alan kişiselleştirilmiş bir rozet sayesinde de farkını ortaya koyuyor.

Yoshihide "Yoshi" Muroya

Yoshihide "Yoshi" Muroya (室屋 義秀), 48 yaşında bir Japon akrobasi ve yarış pilotudur. Red Bull Air Race World Championship gibi etkinliklere katılan Muroya 1991'de planör eğitimine başladı ve yirmi yaşına geldiğinde pilot lisansını almak için ABD'ye gitti. Aynı zamanda Japonya'da planör eğitimine devam etti ve Avustralya'da uzun mesafeli uçuş teknikleri öğrendi. 2009'da Muroya, Red Bull Air Race World Championship'e katılan ilk Asyalı pilot oldu ve 2017'de Dünya Şampiyonu oldu. Bugüne kadar, tek bir olay olmaksızın yaklaşık 170 hava gösterisine katıldı.

*Karbonfiber arka kanat sınırlı sayıda mevcuttur.